18.1.12

Astro

Simpel, pendek, tepat sasaran dan terbaik. hahaha.. ni ha.. tajuk post kali ni.. pasal Astro.
Jaman sekarang ni, ada lg ke org tak pasang Astro kt rumah masing2??? ada ke??? ADA.
hahahaha.. yea! saya dulu duduk rumah free dr UKM ni x pasang Astro.. sbb xde duit nk bayar bulan2.. :p
student kan.. nak bayar guna apa.. klo ada duit pn, baik simpan utk bayar yuran pada hujung semester hehe..

Tapi takpe, itu dulu.. sblm saya menikah. skrg ni, dah menikah duduk rumah suami.. ada la Astro.. ihihiii..
walopuun channel yg d langgan tu yg standard je.. boleh laa untuk mengurangkan ke-tension-an hidup di kala cite2 xde yang best di channel2-boleh-dapat-tanpa-receiver-like-Astro :D

Saya ni jenis tak suka tgk drama.. tp klo dah xde cite best nk tgk, yeaaa terpaksa la tgk jgk drama2 tu.. bukan cuma drama melayu yg tak suka tgk.. tp drama from my own country pn cukup tak suka yee.. actually bukan TAK SUKA.. cuma kurang minat.. kalau ada bnd lain blh tgk, knp nk tgk drama tu..? heheheh..

So, sejak ada Astro kt rumah ni.. channel yg akan di buka pertama sekali adalah 701-702.. klo xde cite best yg disukai (cth : CSI, Blue Bloods, NCIS, Hot in Cleveland, LnO : SVU, and kawan2 sejenisnya) saya tukar ke 703 utk tgk rancangan masak memasak.. seronok! heee.. pastu, kalau rancangan memasak pn tak berapa best, saya akan tukar channel ke 104-105.. ternanti2 Masterchef Malaysia yg final tu.. asik tak dpt tgk aje. huh. kalo xde masterchef tu sy tgk Kelasss Kau Maria.. tp yg ulangannye lah.. suka tgk Scha.. baju dia cantik2.. hahahahaha.. kalo dah abis rancangan yg best utk di tengok tu.. barulah tukar ke channel yg tgh tayangkan drama2.. kira, last choice la.. hehe..
Kalau ex-hosmet saya ni, dia suka tgk drama indonesia n malaysia.. hahaha.. kalau anda mcmn? :)




p/s. Last year, suami cakap awal tahun 2012 nk langgan Indopek sbb nk tgk rancangan OVJ n Bukan Empat Mata.. tapiiii, nti lah.. saya rasa blom perlu sgt pon.. channel yg ada skrg ni pn dh byk.. walopun best gak klo blh tgk OVJ hihihih.. korg pernah tgk? klo tak pernah, cb tgk kt Youtube dulu..
yang dibawah ni utk si suami.. pakej2 yg Astro offer :D





1 comment:

  1. Kalau dah tengok OVJ tuw tak kan mau terlewat satu episod pun tuw Kak

    ReplyDelete

jyeah! nonsense!!! :p