7.7.11

From Queenspark Hotel Melaka To Tanjung Bidara Resort

Saya janji akan post entry tentang kursus di Melaka kan? Ni la dia entry nya. hahaha.. a bit malas dsini, so hanya post gambar, sedikit caption dan explaination tentang acara pada hari kursus tersebut.
Enjoy ya.


Registration @ Queenspark Hotel, Melaka for Kursus Induksi Felo Kolej Kediaman UKM
Cari saya! Cari saya! haha.. Ini hari pertama sampai di Melaka.. Bas pulak sesat tak jumpa hotel.. Sampai2 je kne register, amik bilik then siap2 join Ice Breaking. 

Penyiksaan bermula!

pembukaan penyiksaan. haha. sebelah kiri gambar adalah bendera kumpulan saya iaitu kumpulan Hang Tuah. Sebelah kanan pula, bendera kumpulan Tun Teja. pada LDK ke 2 n 3 kumpulan kami bersatu. :)
Penyiksaan Pertama!
Gambar diatas adalah gambar saya dan kawan2 drpd kumpulan lain yang kepenatan selepas berlari-lari ditepian pantai bangunan hotel dan jiran2 hotel Queenspark. Jauh okkkaaaayy kami berlari.. semata2 nak pegi tengok peta yang berisi tulisan2 kecil. Dahla pelik2 je yang dorang tulis kt peta tu. pastu, dorg bagi tgk terbalik! kene baca tulisan terbalik pastu hafalkan. pastu g lari2, pusing2, nyanyi2.. saaaampai la lupa sume yg dah di ingat.. baru masuk balik ke hotel. best kan? T___T

kami setiap kumpulan bersama bendera masing2. bendera kumpulan saya tak berapa nampak. huh.
Ini baru LDK 1. hoho. LDK 2 adalah kembara malam. gambar nyeee.. tak jumpa. haha. serius takde. mungkin ada, tapi member2 felo lain tak tag kot. nak mintak adalah kemalasan.. so, takpela. abaikan LDK kembara malam kursus felo. nanti kursus jaksa ada kembara malam juga. hehe.

Kurus Kursus Induksi Felo Kolej Kediaman UKM
Hari kedua kursus. Selepas mengalami kram kaki, kejang perut, kepala berat akibat pergi kembara malam *yang sungguh menipu padahal biasa2 je.. cuma kuku kaki je yg sakit sket sbb jalan jauh sgt.. keliling Melaka Town. huhu* aktiviti yang paling tidak menyokong keadaan diri yg sudah tua ini adalah mendengarkan ceramah. Sambil mendengarkan ceramah, kami [baca : saya] berfoto-foto. haish2.

[masih] Kursus Induksi Felo UKM
Ini ceramah hari ketiga. Muka sudah lebih baik walaupun masih bau2 bantal dan air liur. Keletihan ketika melakukan aktiviti lasak pada hari pertama sudah ter'cover' dengan tidur yang cukup dan mandi air panas.

Sesi LDK terakhir iaitu bermain bola tenis. T_____T

Dalam bas perjalanan balik ke UKM, Bangi. ohoooy!

 Gambar2 di bawah ni pulak Kursus Induksi JAKSA (Jawatan Kuasa) Kolej Kediaman UKM. haaaa, yg ni.. saya jadi PC a.k.a pemudah cara.. best sket boleh ganas2 n rehat banyak2 kalau penat [curi tulang] :p

with another fasilitator. yang berbaju kurung itu hosmet saya ya. dia pun blogger. blogger tegar  katanya. haha.
 Time ni tengah buat LDK 2.. Pulau sengketa. sama je dgn LDk kursus Felo yang kat atas tuuuh.. yg saya kene lari2 bawa bendera pastu baca peta terbalik. yes! sama. haha. Cuma medan dia je tak sama. yg budak JAKSA ni buat kat pantai.. sronok sket.. yg ktorg, meredah jalan raya n kedai2 berbau makanan sedap. hish.

Penyiksaan bagi budak JAKSA. Palapes pulak yg jd ketua. punoh~
Tempat penjualan barang2 untuk kembara malam.. 7eleven la kononnye.. hohoho..

Ni lah kembara malam itu ye! saya adalah penolong chegu. yang dalam gambar ni ada chegu, gerila, orang kampung dan pelajar iaitu JAKSA. hehe.. adegan dlm gambar adalah membeli peluru dengan duit palsu yg kitorg buat sendiri :p

Okelaaaah
itu sahaja gambar2 selama 2hujung minggu berturut2 di Melaka. Hujung minggu pertama di Queenspark, hujung minggu kedua plak di Tanjung Bidara resort.


Keluh Kesah :
makanan adalah tidak sedap T___T for both places. tempat tinggal pulak, yg hotel tu confirm la selesa kan.. cuma masalah air agak menyedihkan ye.. kat tanjung bidara, mostly sume teruk. bilik teruk, lampu takde, air kecik, takde lift [c'mon.. it's a resort la! what do u expect????] makanan??? takyah tanya. janji perut berisi dah la. huhu.

2 comments:

  1. iyaaaaa..kursus yg memenatkan.......gambar bg large ya..nampak sikit muka i..ahahah

    ReplyDelete
  2. ahahahahaha.. malas nk buat besar.. sbb penat nti nk scroll.. :p
    bukan ke lin dah ada gbr2 ni sume? heheheh..

    ReplyDelete

jyeah! nonsense!!! :p